Kirándulás 2024. augusztus 28-31.

BASTEI kirándulás 2024 Nyugat Magyarország-Kelet Ausztria

Izgalommal teli várakozással indultunk hajnali 6 órakor Csongor vezetésével a kirándulásra. Az elhelyezkedést követően szokásainknak megfelelően Schmidt László elnök úr rövid bemutatkozást kért minden résztvevőtől. Sümegre érkezve megtekintettük az Urunk Mennybemenetele plébániatemplomot és a Püspöki palotát. A jóízű ebéd elfogyasztását követően elfoglaltuk a szállásunkat a kőszegi Harangtorony Szállóban. A vasi dödöllével kiegészített vörösboros szarvaspörkölt után lehetőség nyílt egy sétára a városban.  Másnap Szombathelyre vitt az utunk, ahol megtekintettük a Püspöki palotát és az Iseumot. Néhányan betekintést nyerhettek a Közlekedésszervező Irodahálózat működésébe Weidinger Antal kollégáinak meghívására.  Ebéd után rövid városnézés és hazautazás következett. A bőséges vacsora után további lehetőség volt az éjszakai Kőszeg megismerésére. Pénteken kirándulást tettünk a Semriach-ban található csodálatos Lurgrotte cseppkőbarlangba, amely Ausztria egyik legnagyobb és legszebb cseppkőbarlangja. Az ebédet a Semriacher Hof szállodában költöttük el, többen még az almásrétest is megízlelték. Este, köszönhetően a kiváló szervezőknek, többen részt vettek a Kőszeg városa által rendezett katonai tiszteletadással egybekötött megemlékezésen, melyet a város török ostrom alóli megszabadulása alkalmából rendeztek. Külön programként a Kaláka együttes Bogdán Zsolt  Kányádi estjén is részt lehetett venni.

Az utolsó napi program – a szombathelyi kollégák ajánlására tekintettel – egy kicsit változott és meglátogattuk a Goják Sándor által létrehozott Vasfüggöny Múzeumot. Izgalmas volt visszamenni a közelmúltba, meghallgatni, megnézni és megtapasztalni, hogy milyen volt a határ menti élet nem is olyan régen.

A Vasi Skanzenben tett látogatás szintén maradandó élményeket adott. Hazafelé megálltunk a jáki templomot megtekinteni. Láthattuk, hogy a történelemkönyvekből ismert templom és környezete milyen jó állapotban van.

Kicsit fáradtan, de igazán tartalmas élményekkel tértünk haza. Köszönet a Szervezőknek!